Specialist pentru Monitorizarea și Evaluarea Proiectului
Solicitare de Expresii de Interes
(SERVICII DE CONSULTANȚĂ –CONSULTANT INDIVIDUAL LOCAL)
Republica Moldova
Proiectul de Înregistrare și Evaluare Funciară (PÎEF)
Nr. de Ref. a Proiectului: P161238
Denumirea Serviciilor: Specialist pentru Monitorizarea și Evaluarea Proiectului
Data publicării: 4 martie 2022
Guvernul Republicii Moldova a semnat acordul de finanțare cu Asociația Internațională pentru Dezvoltare pentru implementarea Proiectului de Înregistrare și Evaluare Funciară (PÎEF), având ca scop îmbunătățirea calității sistemului de administrare funciară și evaluarea bunurilor imobile, sporirea transparenței sistemului de impozitare a proprietății.
Proiectul constă din patru componente: (A) Înregistrarea primară a bunurilor imobile; (B) Evaluarea bunurilor imobile; (C) Consolidarea sistemului de administrare funciară; și (D) Consolidarea capacității și managementul de proiect.
O Unitate de implementare a proiectului (UIP) este înființată pentru a sprijini implementarea PÎEF. UIP pentru PÎEF este atribuită Agenției pentru Servicii Publice (ASP), cu scopul de a sprijini ASP și Departamentul Cadastru și Consiliul de Proiect în implementarea zilnică a activităților PÎEF.
În acest scop, Agenția Servicii Publice, intenționează să selecteze și să contracteze un Specialist pentru Monitorizarea și Evaluarea Proiectului, care este persoana principală pentru toate activitățile legate de monitorizare și evaluare (M&E) pentru proiect. Consultantul va elabora și implementa un plan cuprinzător de monitorizare și evaluare, care va măsura progresul și rezultatele ce derivă din implementarea proiectului. Se așteaptă ca Consultantul să joace un rol cheie în îndrumarea personalului Departamentului Cadastru al ASP în proiectarea și implementarea participativă a sistemului ME la Departamentul Cadastru al ASP, inclusiv prin contribuția activă la dezvoltarea capacităților și instruirea personalului Departamentului Cadastru al ASP implicat în implementarea noului sistem de M&E aferent PIEF.
Specialistul ME este responsabil pentru desfășurarea tuturor activităților legate de monitorizare și evaluare în cadrul PÎEF, inclusiv, dar fără a se limita la:
- Stabilirea unui cadru de rezultate și de monitorizare multianual a proiectului, în conformitate cu Cadrul de rezultate definit în Documentul de evaluare al proiectului:
- Elaborarea unui plan detaliat de M&E pentru întreaga perioadă de implementare a proiectului și efectuarea actualizărilor periodice ale acestui plan pentru a asigura relevanța și aplicabilitatea;
- Formularea rezultatelor cheie și indicatorilor de proces pentru cele 4 componente ale proiectului, pe baza descrierii proiectului și a consultărilor cu responsabilii componentelor proiectului;
- Identificarea liniilor de referință, punctelor de referință, riscurilor și ipotezelor;
- Definirea instrumentelor și frecvențelor de urmărire și colectare a datelor și stabilirea cadrelor de timp bazate pe planurile de lucru și în strânsă cooperare cu unitățile responsabile pentru componentele proiectului;
- Asigurarea unei coordonări eficiente în planificarea și proiectarea diferitelor instrumente utilizate pe toată durata de viață a proiectului;
- Sprijinirea procesului de angajare a companiilor de consultanţă cu privire la sarcinile legate de ME;
- Supravegherea și participarea la evaluări și analize;
- Dezvoltarea și menținerea unei baze de date M&E pentru proiect.
- Monitorizarea și raportarea pe marginea progresului și rezultatelor:
- Urmărirea și analizarea progresului către rezultatele convenite ale fiecăreia dintre cele 4 componente, în conformitate cu cadrul de monitorizare;
- Captarea obiectivelor realizate legate de cadrul de rezultate;
- Asigurarea controlului calității rezultatelor M&E (de exemplu, sondaje etc.), prin proiectarea și testarea pe teren a metodologiei de monitorizare, revizuirea și supravegherea proiectării și implementării sondajului, a metodelor și protocoalelor de colectare a datelor, tehnicilor de verificare a datelor și a altor sarcini de evaluare tehnică și analitică;
- Definirea și comunicarea detaliilor de raportare necesare (calendarul, formatul, conținutul etc.);
- Lucrul îndeaproape cu personalul desemnat din ASP/Departamentul cadastru, ARFC, APP, Ministerul Finanțelor pentru a asigura claritatea cerințelor de raportare a rapoartelor de progres;
- Raportarea pe marginea indicatorilor de progres a proiectului cu accent pe implementarea activităților, ieșiri, rezultate și niveluri de impact;
- Asigurarea exactității, actualității și credibilității datelor raportate privind progresele și indicatorii;
- Raportarea riscurilor sau provocărilor care apar din monitorizarea informațiilor către managerul de proiect;
- Monitorizarea indicatorilor cheie de performanță pentru toate componentele proiectului și propunerea indicatorilor suplimentari, după caz;
- Evaluarea în mod regulat, a rezultatelor activităților proiectelor și impactul acestora asupra performanței generale a proiectului;
- Revizuirea sistemului/mecanismului, procesului și procedurilor de monitorizare și evaluare a proiectului și a formularelor și formatelor, cu accent special pe metodele de evaluare internă și participativă pentru componentele proiectului;
- Asistarea la identificarea și implementarea ajustărilor necesare sistemului de M&E;
- Monitorizarea progresului proiectului prin vizite în teren, oferirea de feedback și menținerea unei comunicări periodice cu personalul aferent;
- Oferirea de actualizări și rapoarte periodice de progres pentru cele 4 componente ale proiectului;
- Elaborarea și realizarea de rapoarte pentru scopuri speciale, în conformitate cu instrucțiunile managerului de proiect;
- Coordonarea informațiilor conexe pe site-ul web al ASP,
- În comun cu specialistul în domeniul Social, coordonarea campaniei de comunicare privind activitățile proiectului,
- Organizarea și coordonarea activităților de instruire planificate în cadrul activităților PÎEF,
- Sprijinirea activităților de comunicare internă și externă PÎEF.
- Oferire a asistenței de monitorizare funcționarilor superiori ai Departamentului Cadastru al ASP (DC ASP) și agențiilor participante1:
- Oferirea de sfaturi și îndrumări cu privire la instrumentele de monitorizare, șabloane și abordări ale inspectorilor superiori ai DC ASP;
- Oferirea de îndrumări cu privire la selecția de rezultate și indicatori, instrumente de colectare a datelor și seturi de date minime pentru activitățile de monitorizare;
- Elaborarea și întocmirea unui program de formare detaliat pe noul sistem de M&E pentru DC ASP și agențiile participante;
- Oferirea măsurilor de consolidare a capacităților și instruirea personalului DC ASP și a agențiilor participante în utilizarea instrumentelor de monitorizare și raportare pentru măsurarea indicatorilor de proiect;
- Elaborarea unui manual pentru operaționalizarea Cadrului de monitorizare și evaluare;
- Acționarea ca o resursă pentru „cele mai bune practici” globale din domeniul ME.
- Desfășurarea altor sarcini legate de ME, după cum solicită managerul de proiect.
Agenția Servicii Publice invită consultanți eligibili de a prezenta interesul în prestarea serviciilor menționate. Consultanții interesați trebuie să prezinte informație care atestă calificarea de a îndeplini sarcinile atribuite și întrunesc următoarele cerințe minime de calificare:
Criterii de calificare
- Studii universitare în economie/management sau științe sociale, sau comunicare publică
- Minim 3 ani de experiență profesională dovedită în monitorizare și evaluare, sau activități conexe într-o entitate publică (in cadrul unui proiect finanțat de Instituții Financiare Internaționale – ar constitui un avantaj);
- Cunoștințe în proiectarea și testarea pe teren a sondajelor și a altor instrumente de colectare a datelor ar fi un avantaj;
- Cunoașterea conceptelor și principiilor M&E (colectarea și analiza datelor, pregătire rapoarte);
- Abilități în utilizarea calculatorului, Microsoft Word, Excel, Power Point, etc.;
- Fluență în engleză și română. Cunoașterea limbii ruse va fi considerată un avantaj.
- Bune abilități de planificare, organizare, coordonare, gândire analitică și scriere;
- Bune abilități de comunicare, ușurință în relațiile inter personale;
- Capacitatea de a lucra atât independent, cât și în echipă mai mare.
Contractul inițial va avea o durată de un an cu perioada de probă de 3 luni. Contractul va fi reînnoit anual până în decembrie 2023, cu condiția performanței satisfăcătoare.
Procedura de selectare al Consultanților se va petrece în conformitate cu Regulamentul Băncii Mondiale privind Achizițiile pentru debitorii Proiectelor de Investiții (iulie 2016, revizuit noiembrie 2017).
Termenul limită de prezentare a documentelor este 18 martie 2022, ora 17:00 la următoarea adresă:
e-mail: pief.procurement@asp.gov.md
În atenția: Băgu Ion, Specialist în procurări
Agenția Servicii Publice, Departamentul Cadastru
MD-2005,Chișinău, Republica Moldova,
str. Alexandr Pușkin 47, of.317
Tel: (+373 22) 881036
Termeni de Referinţă: Specialist pentru Monitorizarea și Evaluarea Proiectului
1Agenția de Relații Funciare și Cadastru, Agenția Proprietății Publice, Ministerul de Finanțe