Sari la conținutul principal

Consultant individual care va elabora caietul de sarcini/specificațiile tehnice și alte documente relevante ce țin de sistemul informațional automatizat privind „Colectarea datelor de pe piața imobiliară”

SOLICITARE DE EXPRESII DE INTERES
(SERVICII DE CONSULTANŢĂ – CONSULTANT INDIVIDUAL LOCAL)
(Termen extins)

Țara: Republica Moldova
Proiect: Proiectul de înregistrare și evaluare funciară
Nr. Creditului: 6306-MD
Titlul contractului: Consultant individual care va elabora caietul de sarcini/specificațiile tehnice și alte documente relevante ce țin de sistemul informațional automatizat privind „Colectarea datelor de pe piața imobiliară”
Nr. referința: MD-PSA-341923-CS-INDV
Data publicării: 03 martie 2023 

Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare de la Banca Mondială pentru costul Proiectului de înregistrare și evaluare funciară (PIEF), având ca scop îmbunătățirea calității sistemului de administrare funciară și evaluarea bunurilor imobile, sporirea transparenței sistemului de impozitare a proprietății.

Proiectul are ca scop finalizarea înregistrării primare masive a proprietății private, delimitarea și înregistrarea proprietății publice, evaluarea bunurilor imobile cu scopul impozitării și corectarea erorilor efectuate în timpul procesului de transmitere în proprietate a terenurilor. 

În acest scop, Agenția Servicii Publice, intenționează să selecteze și să semneze contract de prestări de servicii cu un specialist local care va elabora caietul de sarcini/specificațiile tehnice și alte documente relevante ce țin de sistemul informațional automatizat privind „Colectarea datelor de pe piața imobiliară”.

1. SCURTĂ DESCRIERE

Consultantul Individual pentru Elaborarea Specificațiilor Tehnice și Altei Documentații Relevante pentru Sistemul Informațional Automatizat „Colectarea datelor de pe piața imobiliara” (Consultant Individual) va oferi servicii de consultanță echipei ASP, precum și altor părți interesate ale Proiectului și va pregăti Specificațiile Tehnice și alte documente tehnice relevante pentru SIA „Colectarea datelor de pe piața imobiliară”. Aceasta va presupune o coordonare strânsă cu personalul desemnat al Departamentului Cadastru (DC) și Departamentului Tehnologie (DT) din cadrul ASP.

Obiectivul principal al serviciilor de consultanță este de a elabora și prezenta Specificațiile Tehnice cuprinzătoare, precum și devizul de cheltuieli (și calendarul) pentru sistemul solicitat.

Obiectivele specifice ale serviciilor de consultanță sunt:

  1. A analiza piața în ceea ce  privește existența produselor standard/gata fabricate (care necesită o ajustare minoră la necesitățile finale) și a recomanda ASP/DC cea mai bună soluție
  2. A pregăti Specificațiile Tehnice pentru SIA „Colectarea datelor de pe piața imobiliară”, pe baza Condițiilor Generale (Anexa 1 la acești Termeni de referință - elaborată de DC) și pe baza disponibilității pe piață (sau nu) a produselor gata fabricate;
  3.  A oferi suport tehnic echipei ASP/DC/PÎEF la pregătirea licitării și în timpul procesului de licitare, precum și la evaluarea ofertelor pentru elaborarea SIA „Colectarea datelor de pe piața imobiliară” și la etapa de semnare a contractului. 

2. SARCINILE 

Consultantul selectat urmează să prezinte următoarele livrabile pe parcursul derulării contractului:

2.1. Un plan de lucru pentru sarcina sa, care să prezinte reperele (consultările necesare), activitățile și livrabilele principale, evidențiind calea critică – timpul minim estimat între începutul și sfârșitul activităților - precum și durata estimată a activităților și a sarcinii, datele estimate de începere și finalizare, în termen de 5 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a contractului;

2.2. Pe baza consultărilor efectuate cu ASP/DC și a analizei de piață efectuate – va raporta despre disponibilitatea produselor/soluțiilor standard (gata fabricate) care îndeplinesc cerințele din Condițiile Generale (Anexa 1 a Termenilor de referință);

2.3. Specificațiile Tehnice pentru SIA menționat, inclusiv indicatorii de performanță a sistemului, avizați de părțile interesate (inclusiv cele mai importante estimări ale costurilor  tehnologiilor sugerate pentru a fi utilizate (și calendarul de dezvoltare) și Cerințele de calificare pentru ofertanți);

2.4. Raportul cu avizul expertului privind evaluarea tehnică a ofertelor depuse pentru dezvoltarea sistemului;

2.5. Graficul de testare a SIA și raportare a rezultatelor testării (inclusiv raportul privind suportul DC în asigurarea calității în dezvoltarea softului sistemului);

2.6.  Raportul final, care va include toate livrabilele, inclusiv Specificațiile Tehnice finale, raportul de la procesul de licitare; raportul cu privire la monitorizarea implementării contractului cu dezvoltatorul SIA;

2.7. Orice alte informații și detalii care sunt relevante pentru sarcinile indicate mai sus. 

Instituția Publică „Agenția Servicii Publice” invită consultanți eligibili de a prezenta interesul în prestarea serviciilor menționate. Consultanții interesați trebuie să prezinte informație care atestă calificarea de a îndeplini sarcinile atribuite și întrunesc cerințe minime de calificare de mai jos. 

3.      CRITERIILE DE CALIFICARE 

  • Licențiat în domeniul ingineriei/ tehnologiilor informaționale, științe matematice, economia domeniului imobiliar, altor domenii relevante TIC, tangențiale elaborării caietelor de sarcini pentru crearea softului;
  • Cel puțin 5 ani experiență profesională dovedită în redactarea caietelor de sarcini/specificațiilor tehnice pentru dezvoltarea software;
  • Experiență relevantă dovedită în planificarea proiectelor, planificarea resurselor legate de proiecte IT;
  • Referință de la locul de muncă sau de la beneficiarii proiectelor/sarcinilor similare implementate (scrisori de recomandare);
  • Abilități de redactare a rapoartelor;
  • Abilități analitice bune;
  • Cunoașterea limbii române sau ruse (Engleza -va fi un avantaj).

4.      CONDIȚII SPECIALE 

Consultantul nu trebuie să fie angajat al ASP sau ai altei autorități publice.

5.      METODA DE SELECTARE

Procedura de selectare al Consultantului se va petrece în conformitate cu Regulamentul Băncii Mondiale privind Achizițiile pentru debitorii Proiectelor de Investiții (iulie 2016, revizuit noiembrie 2017).

Persoanele interesate vor depune Expresia de Interes, (CV-urile și scrisoarea de intenție, alte documente care atestă calificarea necesară), indicând PÎEF Consultant individual care va elabora caietul de sarcini/specificațiile tehnice și alte documente relevante ce țin de SIA privind „Colectarea datelor de pe piața imobiliară”.

Expresiile de interes trebuie depuse în forma scrisă la adresa de e-mail: pief.procurement@asp.gov.md, nu mai târziu de 21 martie 2023 ora 11:00. 

Instituția Publică „Agenția Servicii Publice”, Departamentul Cadastru,
În atenția: Egor RUSSU, Specialist în procurări
MD-2009, Chișinău, Republica Moldova,
Str. Alexei Mateevici 25
e-mail
pief.procurement@asp.gov.md
adresa paginii web: www.asp.gov.md

Tel: 022 – 30-99-69.

TERMENII DE REFERINȚĂ

Data limită
21.03.2023 11:00