Skip to main content

Specialist local pentru coordonarea activităților în procesul delimitării proprietății publice, în cadrul Proiectului de Înregistrare și Evaluare Funciară (PÎEF)

SOLICITARE DE EXPRESII DE INTERES
(SERVICII DE CONSULTANŢĂ – CONSULTANT INDIVIDUAL LOCAL)

Țara: Republica Moldova
Proiect: Proiectul de înregistrare și evaluare funciară
Nr. Creditului: 6306-MD
Titlul contractului: Specialist local pentru coordonarea activităților în procesul delimitării proprietății publice, în cadrul Proiectului de Înregistrare și Evaluare Funciară (PÎEF)
Nr. referința: MD-PSA-358878-CS-INDV
Data publicării: 28 aprilie 2023  

Guvernul Republicii Moldova a primit finanțare de la Banca Mondială pentru costul Proiectului de înregistrare și evaluare funciară (PIEF), având ca scop îmbunătățirea calității sistemului de administrare funciară și evaluarea bunurilor imobile, sporirea transparenței sistemului de impozitare a proprietății.

Proiectul are ca scop finalizarea înregistrării primare masive a proprietății private, delimitarea și înregistrarea proprietății publice, evaluarea bunurilor imobile cu scopul impozitării și corectarea erorilor efectuate în timpul procesului de transmitere în proprietate a terenurilor.

În acest scop, Agenția Servicii Publice, intenționează să selecteze și să semneze contract de prestări de servicii cu un Specialist local pentru coordonarea activităților în procesul delimitării proprietății publice, în cadrul Proiectului de Înregistrare și Evaluare Funciară (PÎEF). 

1. SCURTĂ DESCRIERE

Obiectivul principal al Consultantului pentru coordonarea activităților în procesul delimitării proprietății publice este asigurarea procedurii de inventariere a bunurilor imobile proprietate publică, acordarea consultațiilor/sprijinului autorităților publice locale/centrale, instituțiilor publice/întreprinderilor de stat/societăților pe acțiuni cu cota statului, identificarea și soluționarea impedimentelor în cadrul procedurii de inventariere și delimitare a proprietății publice, monitorizarea procesului de inventariere și coordonare a materialelor cadastrale.

2. SARCINILE 

2.1. Conlucrarea cu autoritățile publice centrale/locale, instituțiile publice din subordinea autorităților publice centrale, întreprinderile de stat/societăți pe acțiuni cu cota statului a cărui fondator este Agenția Proprietății Publice, în vederea acordării suportului în perfectarea actelor de inventariere, proiectul listei bunurilor imobile și alte acte necesare (ordine de instituire a comisiilor de inventariere, ordine/decizii/dispoziții de delegare a reprezentaților în comisiile de inventariere);

2.2. Acordarea sprijinului în perfectarea actelor necesare activității comisiilor de inventariere pentru întreprinderile de stat/societăți pe acțiuni cu cota statului a cărui fondator este Agenția Proprietății Publice;

2.3. Întocmirea rapoartelor privind datele prezentate de către autoritățile publice centrale, instituțiile publice din subordinea autorităților publice centrale, întreprinderile de stat/societăți pe acțiuni cu cota statului pe teritoriul fiecărui raion;

2.4. Sistematizarea informațiilor parvenite urmare procedurii de inventariere și scanarea materialelor (acte de inventariere, proiectele listei bunuri imobile, ordine/decizii/dispoziții de instituire a comisiilor de inventariere etc.);

2.5. Identificarea impedimentelor în procesul delimitării și soluționarea acestora (organizarea ședințelor de lucru, protocolarea deciziilor, formularea propunerilor de modificare/completare a cadrului normativ din domeniu);

2.6. Acordarea suportului necesar gestionarilor bunurilor imobile în vederea coordonării materialelor de delimitare;

2.7. Monitorizarea procesului de coordonare a documentației cadastrale expediate de către executanții lucrărilor cadastrale, de către membrii comisiei de delimitare;

2.8. Convocarea ședințelor comisiei de delimitare;

2.9. Pregătirea, la solicitarea Managerului UIP, sinteze/informații asupra procesului de delimitare/procesare dosare (depuse de companii/executanți, in cadrul Comisiei de delimitare, etc.) în cadrul PIEF. 

Instituția Publică „Agenția Servicii Publice” invită consultanți eligibili de a prezenta interesul în prestarea serviciilor menționate. Consultanții interesați trebuie să prezinte informație care atestă calificarea de a îndeplini sarcinile atribuite și întrunesc cerințe minime de calificare de mai jos. 

3. CERINŢE FAŢĂ DE CONSULTANT 

Cerințe obligatorii

1. Experiența necesară - experiența în domeniului cadastrului, experiența în organizarea teritoriului sau reglementarea regimului funciar, administrarea proprietății publice, cel puțin 3 ani;

2. Studii superioare în domeniul cadastrului, organizării teritoriului, geodezie, juridic sau alte domenii relevante sarcinii;

3. Cunoașterea limbii române și limbii ruse. 

Cerințe speciale, ar fi un avantaj 

1. Utilizarea software specializate MS Office, CAD, GIS;

2. Cunoașterea limbii engleze.

4. CONDIȚII SPECIALE 

Consultantul nu trebuie să fie angajat al ASP sau APP.

5. METODA DE SELECTARE

Procedura de selectare al Consultantului se va petrece în conformitate cu Regulamentul Băncii Mondiale privind Achizițiile pentru debitorii Proiectelor de Investiții (iulie 2016, revizuit noiembrie 2017).

Experiența anterioară de prestație nesatisfăcătoare va fi luată în considerare, iar în cazul în care astfel de consultanți individuali își vor exprima interesul, vor fi descalificați

Persoanele interesate vor depune Expresia de Interes, (CV-urile și scrisoarea de intenție, alte documente care atestă calificarea necesară), indicând PÎEF Specialist local pentru coordonarea activităților în procesul delimitării proprietății publice, în cadrul Proiectului de Înregistrare și Evaluare Funciară (PÎEF).

Expresiile de interes trebuie depuse în forma scrisă la adresa de e-mail: pief.procurement@asp.gov.md, nu mai târziu de 17 mai 2023 ora 11:00. 

Instituția Publică „Agenția Servicii Publice”, Departamentul Cadastru,
În atenția: Egor RUSSU, Specialist în procurări
MD-2009, Chișinău, Republica Moldova,
Str. Alexei Mateevici 25
e-mail
pief.procurement@asp.gov.md
adresa paginii web: www.asp.gov.md

Tel: 022 – 30-99-69.

TERMENII DE REFERINȚĂ

Data limită
17.05.2023 11:00